אלת הצדק
מדריכי טיולים לחו"ל

חשיבות מצג מארגנות הטיולים באשר למדריך/מלווה בטיול מאורגן ומקצועיות המדריך
המדריך משול לרועה של העדר. הוא זה שמדריך, מכוון, מארגן ומרצה. המדריך הוא זה שמספק את הידע וחומר הרקע הדרוש לביקור בכל אתר ואתר. המדריך הוא זה שאמור להכיר את היעד על בוריו ואת האתרים גם מהפן הלוגיסטי. קרי, כיצד יש להגיע לאתר, מהן השעות המתאימות לביקור, מהו לבוש הראוי באותו אתר וכו'. מכאן שטוב תעשנה מארגנות הטיולים אם תבחרנה בקפידה ראויה את מצגיהן וכן תדענה לשבץ מדריכים/מלווים המכירים את היעד היטב ובעלי ידע התואם את המצג כאמור.
למאמר המלא...
 חשיבות מצג מארגנות הטיולים באשר למדריך/מלווה בטיול מאורגן ומקצועיות המדריך

מפגש גורלי
הסטטיסטיקה מוכיחה כי מארגנת טיולים ומדריכי טיולים שמבצעים את האמור לעיל מונעים טענות ומחלוקות מיותרות, מפחיתים משמעותית את מספר התלונות במהלך הטיול ולאחריו, מאפשרים למדריך לבצע את עבודתו ביתר קלות, מעלים פלאים את רמת שביעות הרצון של הנוסעים והחשוב מכל, מביאים למצב בו הצדדים יודעים עובר ליציאת הטיול מהן ההתחייבויות והזכויות של כל צד ולמה בדיוק יש לצפות.
למאמר המלא...
 מפגש גורלי

כללים שעל מלווה קבוצה לחו"ל לפעול על-פיהם על מנת לבצע את תפקידו כראוי
מלווה קבוצה נדרש להכיר את היעד באופן מושלם, ליכולת תכנון, ארגון וסדר מחד וליכולת לראות את הנולד והתאמה לשינויים ומצבים בלתי מתוכננים מאידך, לידע נרחב, מיומנויות רבות, מקצועיות גבוהה, יחסי אנוש מצוינים, חובת זהירות, שיקול דעת ואחריות כדי להוביל קבוצה בחו"ל ולנהל טיול מורכב בהצלחה ותוך שמירה על שלומם ובטיחותם של המטיילים, וגם שיהיו מרוצים.
למאמר המלא...
 כללים שעל מלווה קבוצה לחו

על רשלנות, חוסר מקצועיות ומורך לב של מארגנת טיולים
פסק הדין התייחס לאחריות של המארגנת בבחירת המדריך ובאחריות שלה לכך שקיבלה החלטות שגויות ולא בדיעבד אלא בזמן אמת ועליה לקחת אחריות על ההחלטות ולא לגלגל עיניה לכיוון המדריך. במיוחד כאשר התובעים התריעו קודם ליציאה וגם במהלכה, לאורך כל הדרך, על התנהגות המדריך שבאותה עת לא הייתה לה כל סיבה נראית לעין. היה על המארגנת לבדוק את הטענות היטב ולפעול בהתאם. לצערם של כולם היא לא עשתה כן.
למאמר המלא...
 על רשלנות, חוסר מקצועיות ומורך לב של מארגנת טיולים

מדריך של פעם בחיים
נקודת המוצא של מארגנת טיולים צריכה להיות שפניה, הם בהכרח פני המדריכים שלה, הנושאים את הדגל ומקצועיותם נבחנת באמצעות סקר שביעות רצונם של הלקוחות, כמי שדואגת לבחון ולהעניק לטיולים את מיטב המדריכים, ללא כל דופי שאם לא כן, פספסה את המטרה בטיול המאורגן ואת הטעם שאמור טיול מהסוג הזה להותיר אצל ציבור הלקוחות , אותו טעם של עוד... שלא הותיר הטיול דנן ועשה את ההפך.
למאמר המלא...
 מדריך של פעם בחיים

יחסי עובד-מעביד בין מדריך טיול/מלווה קבוצה לבין מארגנת הטיול
מדריך טיולים בארץ/מלווה קבוצות לחו"ל המועסק באופן קבוע ע"י חברת תיירות, גם אם לא מידי יום, הנו עובד שהשתלב בעסקי חברת התיירות ומשמש גורם מרכזי בביצוע הטיולים, ואינו בעל מעמד של קבלן עצמאי או משתתף חופשי.
למאמר המלא...
 יחסי עובד-מעביד בין מדריך טיול/מלווה קבוצה לבין מארגנת הטיול

מדריכים שכאלה
אנו מורגלים בנוסעים ומטיילים שונים ומוזרים, לא מקפידים בנימוסים במקרה הטוב ותובעניים בשעת הטיול ותובעים לאחריו במקרה הפחות טוב, קטנוניים, טורדניים ולא הגיוניים, ואפילו כאלה שכל כך כעסו על המדריך שלא משרת אותם כיאות במסגרת "הרכישה" שלהם אותו למשך הטיול שניסו "לקורעו כדג", אך ישנם גם מדריכים תמוהים שכאלה, כדוגמת המדריך יורי, בין אם כפועל יוצא מיותר מידי שנות הדרכה ובין אם מכיוון שסבלנותם פרחה, הגורמים למטיילים מפח נפש.
למאמר המלא...
 מדריכים שכאלה